Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Kampen mot mig själv.

Av Saga Engström - 13 augusti 2014 09:10

Som man kan tänka sig när man varit mer eller mindre sockerberoende och därmed överviktig hela tonåren så har ju självkänslan tagit stryk.

Min kära moder påpekade för mig här om dagen att även mina förebilder är tagna snett uppigrån, som för att dölja det jag själv inte vill se.

Hon har rätt, jag är fortfarande i viss förnekelse över hur jag ser ut och när jag pratar med mina vänner om det säger alla att "jamen du är ju inte så stor, Saga", vilket bara hjälper till vid denna självförnekelse.


Så jag kämpar med att få upp ögonen för hur jag ser ut och vad jag faktiskt kan klä mig själv i just nu, samtidigt som jag försöker bli av med detta sockerberoende.
Självkänslan är nere i botten och jag kompenserar med att dra mycket skämt, hålla vår lägenhet så nära felfri jag kan och försöka hålla mitt hår så mjukt, lent och glänsande jag kan.
Detta som för att dölja hur jag känner mig inuti.

Jag kan inte påstå att jag i det avseendet är "trasig", jag är bara osäker.


Och det är inte samhällets fel att jag känner som jag gör. Jag har har så ofantligt höga krav på mig själv och vill var perfekt. Jag vill vara en perfekt sambo, ha en perfekt kropp, laga perfekt mat och ha ett perfekt hem.
Jag vill dra perfekta skämt och göra ett perfekt jobb. Vara den perfekta djurhållaren. Jag vill så småning om bli den perfekta mamman till mina barn.  Det är ett osunt tänkande som jag måste bli av med. Alla är inte perfekta i allt, och inte jag heller.

Såklart att jag kan anstränga mig för att det ska bli så bra som möjligt, men det borde vara nog.


Jag jobbar på det.


här är två av de förebilder jag absolut inte kunde mig för att ladda upp för några dagar sedan;


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Saga Engström - 15 oktober 2014 11:57

Idag blir det en PW med mannen min. Drar med oss vovven och går en bit. Funderar på att köpa en stegräknare. Någon som vet vart det finns sådana som är bra till ett bra pris? :) ...

Av Saga Engström - 14 oktober 2014 22:54

Jag har insett vad jag gjort för fel. Alla förändringar över en dag. Tror inte det fungerar så för mig. Utmaningar, en sak i taget osv kanske är min grej. Nu har jag ätit hyffsat bra ett par dagar, varit ute på promenad och känner att jag må...

Av Saga Engström - 28 augusti 2014 08:12

Sockerråttan tog över igen. Men denna gången är jag mer beslutsam än någonsin till att klara det här. Denna gången ska jag köra så nära 0 som möjligt/fakirnivå i kollisar/100gram och se om jag blir mindre triggad till socker. Önskar mig själv oc...

Av Saga Engström - 22 augusti 2014 08:41

Nu har jag varit lite borta ett tag från denna bloggen.Det finns lite blandade anledninar till det..   För det första har jag skaffat jobb, så jag ska bli personlig assistent igen =) Och Lägenhet i Hällefors med min sambo är fixad och vi har ett ...

Av Saga Engström - 14 augusti 2014 17:45

Huvudet känns som om det håller på att sprängas. Magen bubblar. Fy fan. Orkar inte! Idag är en sådan där dag där jag vill slänga LCHF i väggen och skita i allt. Kroppen skriker. "Godis!!!Glass!!!Pizza!!!" Det snurrar runt, runt i mitt huvu...

Presentation


Det här är jag.
För nu.
Förändring är i luften.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards